Cikkek

 

 

 

A nyelvtanulás talán mégis gyerekjáték? igen.jpg

 Ha az agy olyasvalamit érzékel, ami az iskolára emlékezteti, újra aktivizálja a régi mintákat, és ez stresszt vált ki. A stressz pedig blokkolja az agyat, megbénítja a kreativitást és gátolja a tanulási folyamatot. Minden olyan módszer sikeres azonban, amelynél ilyennel nem találkozunk és mint gyerekként az anyanyelvünket, talán “újból játszva” elsajátíthatunk egy másikat. Ha a játékos átélés jelen lehet, a tanulás helyett inkább a gyakorlás, az életszerűbb tréning, közben a jó közérzet, az öröm, a siker, amelynek alapját valamennyi érzékünkkel átélt saját élményeink adják, a nyelvtanulás talán mégis lehet gyerekjáték!

Az elmúlt 30 évben számos kutató, többek között Alan Baddeley pszichológus és Peter Skehan nyelvész bemutatták, hogy a második nyelvet kiválóan elsajátítók számos az anyanyelvtanulás során szükséges megismerő (kognitív) képességet is használnak. Azok tehát a sikeresek, akik a biflázás helyett úgy tudnak nyelvet tanulni, ahogy gyermekkorukban tették.

A tudattalan (implicit) tanulás, amikor a tanulási folyamatból hiányzik az aktív tanulni akaró, figyelmi komponens, és a személy a felidézés során is csak készségszinten „érzi” a megtanultakat. Amikor tudatosan és szabályszerűen törekszünk valamilyen anyag elsajátítására, azt nevezzük tudatos (explicit) tanulásnak. A hétköznapi nyelvben az explicit tanulást értjük a „tanulás” fogalma alatt.

Ha munka vagy iskola mellett egy tudatos tanulási faladatot vállalunk fel, akkor inkább terheljük magunkat. Sőt a korábban megélt rossz minták aktivizálódása miatti közérzet még erre rátesz egy lapáttal.

Tehát munka és/vagy iskola mellett sikeresebbek leszünk egy olyan módszerrel amely tudattalan, megismerő, inkább gyakorló, tréningező elsajátítást tesz lehetővé. Az iskolások itt garantáltan nem kapnak az iskolai tananyag mellé egy további tantárgyat, de még házi feladatot sem. Ennek következményeként nem is feleltetnek és nem kérnek számon semmit sem, és mégis...

Gyere el és próbáld ki ingyen!

 

URALD AZ ELMÉDET…

Nem az számít elsősorban, hogy neked melyik agyféltekéd domináns, hanem, hogy azok mennyire tudnak együttműködni. Ez nem is olyan egyszerű, mint gondolnád.                                                               

Egy példa; nézd meg az alábbi szöveget és próbáld ki magad úgy, hogy mondd ki hangosan azokat a színeket, amivel a szavakat írták anélkül, hogy megakadnál.

NEM A SZAVAKAT KELL OLVASNI, HANEM A SZÍNÜKET KELL KIMONDANI!

Egyszerűnek tűnik, csakhogy a bal agyfélteke a szavakat szeretné felolvasni, miközben a jobb a színeket mondaná.

Urald az elmédet, teremts összhangot, gyakorolj...!

SÁRGA    KÉK  NARANCS

FEKETE   PIROS   ZÖLD

LILA   SÁRGA  PIROS

NARANCS  ZÖLD FEKETE

KÉK   PIROS   LILA

ZÖLD   KÉK   NARANCS

Hidd el, jó agyad van!?

 Jobb és bal agyfélteke együttes működésének egy újabb minősítője az alábbi szöveg. A lényege, hogy az igazi tartalmat csak az agyunkban meglévő "állományból" tudjuk előhívni, hiszen a szöveg amúgy olvashatatlan. A látható szöveg paraméterezi, hogy mit kell megtalálnia a tudatalattinknak, hogy értelmes tartalmat kapjunk. Ha meg tudjuk állni, hogy mindenáron ne olvasni akarjunk, és csak hagyjuk elménket helyes tartalmakat találni..., menni fog.

nevtelen.jpg

Kreatív nyelvtanulás Brainturbo módra

Gyere el hozzánk, ismerd meg a Brainturbo kreatív nyelvtanulási módszerét ingyen!


 Gondolj bele, hogy az ember agya mennyire csodálatos!

Esetleg ebben épp akkor kételkedsz, ha megtanulnod kell valamit. Pedig már te is elsajátítottad az anyanyelvedet, és vele együtt a teljes külvilágodat akkor, amikor még beszélni, de pláne olvasni sem tudtál. Jobban mondva, beszélni is akkor tanultál meg.

Ugye kisgyerekként milyen tökéletesen ment mindez?

Emlékszel valamilyen gyötrelemre ezzel kapcsolatosan?

Ráadásul semmilyen nyelvkönyv, vagy évtizedek alatt kifejlesztett tudományos módszer segítsége nélkül sikerült ez neked is. Csupán figyeltél, hallgattál, kérdeztél, és az agyat automatikusan "rájött" az összefüggésekre, és a szabályokra.

Ugye senki sem akart akkor nyelvtant tanítani neked?!

Akaratod nélkül is, te akkor rendkívül kreatív voltál.

Tudtad, hogy a kreatív nyelvtanulással mindkét agyféltekét bevonjuk a tanulásba, ezáltal hatékonyabbá téve azt. Így nem csak betűket, szavakat látunk magunk előtt, hanem képeket, tárgyakat, élethelyzeteket, stb.

Légy kreatív, a könyvbújáson és feladatmegoldáson kívül, mert még több száz módja van a nyelvtanulásnak!

Használj ötletes, kreatív módszereket!

Törekedj arra, hogy minél többféleképpen töltsd magadba a tudást. A brainturbonál például az agyféltekék “összezárásáról”, a gyermekkor megfelelő “agyi üzemállapotáról” sem neked kell gondoskodnod és természetesen -többek között- a “mentális tuningról, a menet közbeni “jóérzésről” sem.
Gyere el hozzánk, ismerd meg a brainturbo kreatív nyelvtanulási módszerét és újból megérzed, hogy sikeres és kreatív végeredményben Te magad vagy.

Alfa, tudatalatti, stressz, hipnózis
és nyelvtanulás

Az alfa szintet először 1926-ban Dr.Hans Berger osztrák orvos határozta meg. Rájött, hogy az agy a szívhez hasonló bioelektromos impulzusokat bocsájt ki. Idővel más orvosok és tudósok úgy találták, hogy külső stimuláció különböző tudatállapotokat válthat ki. Ez azért lehetséges, mivel az emberi agy követi a külső stimuláció ritmusát és 15-30 másodpercen belül olyan frekvencián kezd működni, mint a stimuláció forrása.

Az alfa szint az alvás előtti tudatállapot klinikai megnevezése. Ez egy olyan állapot, amelyben az ember teste teljesen ellazult, érzelmei nyugodtak és gondolatai tiszták. Egyszóval kész elaludni. Ebbe az állapotba agyunk naponta többször is visszatér – tehát természetes tudatállapotról van szó. Ezt az állapotot bizonyos feltételek mellett használni tudjuk nagyon hatékony és gyors tanuláshoz. - forrás: englishbox

Az elme tudatos része, tehát amivel tudatosan gondolkodunk, ez az elmerész, ez a komputer rész, hogy így fogalmazzunk: másodpercenként 2 ezer bit információ mennyiséget tud kezelni, a tudatalatti: az másodpercenként 400 milliárd bit információ. Tehát óriási különbség van a két elmerész között - forrás agykontroll

Ha az agy olyasvalamit érzékel, ami az iskolára emlékezteti, újra aktivizálja a régi mintákat, és ez stresszt vált ki. A stressz pedig blokkolja az agyat, megbénítja a kreativitást és gátolja a tanulási folyamatot, - magyarázza az iskola alapítója, Marc H. Leis. Minden olyan módszer sikeres azonban, amellyel gyerekként az anyanyelvünket tanultuk: a játékos átélés, a tanulás, amelynek alapját valamennyi érzékünkkel átélt saját élmények adják. A nyelvtanulás talán mégis gyerekjáték? - forrás: alpha college

2006-ban a szlovén kormány miniszterei, élükön a miniszterelnökkel hipnózisban tanulták az idegen nyelveket, így készülvén az Európai Unió soros elnökségére – szólt az akkori hír. A szlovén prominenseken kívül, azóta sokan esküsznek erre a típusú nyelvtanulásra, aminek a pontos neve alfa állapot. Döntés előtti helyzetekben gyakran használjuk a régi mondást: „még alszom rá egyet!” Elalváskor, az ébrenlét és a mélyalvás határán, alfa állapotba kerülünk, ekkor rendszerezi agyunk a nap eseményeit. Kutatók szerint az igazi agyi aktivitás ebben az időben zajlik. Ha valaki magol, a megtanultak akkor is csak ebben az időben kerülhetnek a hosszútávúmemóriába.- forrás: eduline

Az Alfa állapot azonban nem csak a nyugalomról és a harmóniáról szól, persze ha már ezt megtalálja az ember, mér nagyon sokat nyert vele. Ez az állapot más, az éber szintünkön eddig elérhetetlen kapukat nyit meg előttünk. Fél óra ezen a szinten például többet ér, mint egy egész éjszakai alvás! Ez rendkívül izgalmas dolog, bizonyára sokunkban fel is merül a kérdés; miért nem használjuk ki ezt a lehetőséget? Kutatások szerint egy tízéves gyermek általános szintje az Alfán helyezkedik el, míg egy felnőtt ember napjának nagy részét 20 CPS körüli értékeken tölti el. José Silva, aki az agykontroll egyik legnevesebb kutatója szerint a legoptimálisabb, legenergetikusabb állapot 10 CPS körül van. Ezen a szinten nem csak a pihenés hatékonyabb, hanem a tanulás, az emlékezés és a kreativitás folyamata is nagyságrendekkel erősebb.- forrás: meditacio

 

Külföldi munkavállalás.., ne kockáztass!

Vajon tényleg kockázat ez? Többet kockáztat az, aki nyelvismeret nélkül vág bele?

Sokat hallani, hogy „majd lesz valahogy” vagy „eddig is boldogultam az életben”, és valóban sok a külföldi sikertörténet is, de időről időre felbukkannak rémhírek pórul járt munkavállalókról, akik valósággal hazamenekültek. Talán épp ez a vízválasztó, valaki beszél idegen nyelven, valaki nem.

Feltétlen tudatni, tudatosítani szeretnénk a külföldi munkavállalás fontolgatóival, hogyha javítani kívánják munkavállalói helyzetüket, akkor kell a nyelvismeret, kell a nyelvtudás.

Mit jelent ez röviden és velősen: jobb állást, több pénzt és kedvezőbb munka- és életkörülményeket. Ugye ez nem kevés, hiszen pont ezért vállalnák, vállalják az egészet!

Ha majd megszületik a döntés, illetve mielőtt megszületne, van egy ajánlatunk: gyere el a Brainturbohoz, és ismerd meg az itteni lehetőségeket!

Speciálisan erre az élethelyzetre kifejlesztett tematikával várunk független attól, hogy már valamicskét beszéled, vagy nem az adott nyelvet. Mentesítsd saját kockázatod, a Brainturboval talán már 20 óra is elegendő lesz ehhez, persze ezt majd Te döntöd el.

 Szorgalom, kitartás, vagy…?

A magyarok idegennyelv-tudása még mindig jócskán elmarad az európai átlagtól. A legtöbben, ha már nyelvet tanulnak, az angolt választják, de a tapasztalatok szerint egyre többen - talán épp munkavállalási szándék miatt- a németet, spanyolt is. Hozzáértők szerint az angol nyelv ismerete az alap és amellett kell még egyet választani.

Csak angolból több mint huszonhat akkreditált nyelvvizsgarendszer van Magyarországon, az összes nyelv tekintetében ez a szám harmincöt fölött van. Elvileg minden nyelvvizsga a Közös Európai Referenciakeret (KER) nevű rendszerhez igazodik. A nyelvvizsgák között azonban mindig vannak különbségek: például van ahol párban vizsgáznak az indulók, van ahol lehet szótárt használni, van ahol nem, illetve léteznek általános és szakmai nyelvi vizsgák is. Ami fontos, hogy mindenki a saját tudásának, erősségeinek megfelelő típust válasszon.

Ugyancsak hozzáértő szakemberek szerint a nyelvtanulás egyetlen titka a szorgalom és a kitartás. „Le kell ülni, csinálni kell” – vélik többen, akik úgy látják, az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy például egy angol középfokúhoz átlag mennyi munka szükséges. A korábban megrendezésre került Debreceni Nyelvi Nap programszervezője szerint annak, aki egyáltalán nem ismeri az angol nyelvet, nagyjából 550-600 tantermi órára és legalább ugyanennyi otthoni tanulásra van szüksége a sikeres középfokú nyelvvizsgához. A Brainturbonál - az eddigi tapasztalatok szerint- ehhez nagyságrendekkel kevesebb is elég.

 

facebook